„Експрес Сервиз“: Източват БДЖ чрез схеми за поддръжка и ремонт

0
Произведени в Русе

БДЖ се източва чрез схеми за поддръжка и ремонт, алармира управителят на русенското предприятие „Експрес Сервиз“ Цветелин Колев.

По думите му, фирмата е направила оферта на БДЖ да извършва поддръжка и ремонт на дизеловите мотриси „Сименс“ в продължение на 5 години срещу 17 милиона лева. Компанията обаче била отстранена от процедурата с изискване за оборот от 80 милиона лева на година, а търгът е обявен с бюджет от 137 милиона лева.

Според него, въпреки че в поръчката освен 22-те дизелови мотриси „Дезиро“ са включени и още 22 електрически, то бюджетът на обществената поръчка е оскъпен многократно и напълно нереален. В случай, че сметките на „Експрес Сервиз“ са верни за стойността на извършваната дейност, то би трябвало прогнозната стойност да е с около 100 милиона по-ниска от заложеното финансиране от страна на БДЖ.

По думите на Колев, държавните железници са обявили серия от нагласени обществени поръчки, които облагодетелстват компанията „Жп Тракция“. Това дружество се появи наскоро на пазара, светкавично получи лиценз от Изпълнителна агенция „Железопътна администрация“ и започна да обира масово обществените поръчки на БДЖ без да има персонал и техника. Разрешителното им за работа бе издадено от шефа на ИАЖА Веселин Василев, който е бивш колега на собственика на „Жп Тракция“ в жп фирма на бизнесмена Васил Божков, каза Цветелин Колев.

Изнесената от управителя на русенската фирма информация беше потвърдена и от дъщерното предприятие на БДЖ – „БДЖ Кончар“. И от „Експрес Сервиз“, и от „БДЖ Кончар“ са категорични, че откритата процедура за ремонт на 9 локомотива за тригодишен период, е написана специално за „Жп Тракция“, тъй като в тръжната документация са вкарани цял куп дискриминационни условия.

агенция за подбор на персонал
зарядни станции за електромобили