Комисията за защита на потребителите (КЗП) започва преглед на всички условия, при които мобилните оператори предоставят телекомуникационни услуги на своите клиенти.
Това съобщи председателят на комисията Димитър Маргаритов. Поводът е предстоящото от 15 юни отпадане на роуминга на територията на страните, членки на Европейския съюз. По думите му, има случаи, в които се спекулира с това и операторите използват подобни възможности, за да добавят към договорите на потребителите допълнителни услуги, които често пъти не са необходими и по този начин да склонят потребителите да подпишат нови срочни договори, за да ги запазят за по-дълго време или да ги затруднят, ако решат да ги напуснат.
Маргаритов подчерта, че отпадането на роуминга не налага преподписване на действащите договори или сключване на анекси към тях и призова мобилните оператори да бъдат коректни и да не злоупотребяват на тази основа. Той успокои потребителите, че по никакъв начин не могат да бъдат задължени да се обвържат с нов срочен договор и предупреди да бъдат внимателни, ако към тях се отправя апел за много изгодни условия
Маргаритов припомни, че след изтичането си срочният договор се трансформира в безсрочен и може да бъде прекратен по всяко време с едномесечно предизвестие.
Полезно е да се знае, че при подписването на договор „има способ, който може да предпази потребителите от вземане на прибързани решения, за които след това да съжаляват”, каза още Маргаритов. Ако се чувстваме притеснени в офиса на мобилния оператор, имаме право да не подпишем клаузата, по силата на която договорът започва да действа веднага. Можем да го вземем, да го прегледаме на спокойствие вкъщи и ако установим, че нещо не е наред, в 7-дневен срок да го развалим без каквито и да било последици от финансов или някакъв друг характер.