3 вида промоции, които са наистина успешни

0

Промоционалният маркетинг безспорно е водещ фактор за увеличаването на продажбите. Различните отстъпки и промоции са неизменна част от индустрията и в днешно време потребителите дотолкова са свикнали с тях, че почти няма марка или магазин, които да не разчитат на специални предложения за привличането на нови клиенти и задържането на съществуващите такива.

Промоциите са от решаващо значение за компаниите, които искат да отговорят на изискванията на своите клиенти. Как да използвате различните видове промоции може да е от решаващо значение за оптимизирането на промоционалната маркетингова стратегия. Въпросът е – достатъчно добре ли сте запознати с различните видове промоции и най-добрите начини за тяхното използване?

Защо да предлагате промоции и отстъпки?

От десетилетия отстъпките са неизменна част маркетинг кампаниите на магазините. Потребителите обичат отстъпките, защото това означава, че могат да купят повече продукти и да спестят значителна сума пари. Марките ги обичат, защото това увеличава продажбите и клиентската им база.

Даден тип отстъпка или промоция може да е решаващият фактор, който да накара клиент да се реши на покупка. Освен това може да е причината потребителят да се върне за следваща покупка, което създава лоялна клиентска база.

Ако направите своето промоционално предложение достатъчно атрактивно, може да повишите средната стойност на поръчката на потребителите и да ги стимулирате да похарчат повече, отколкото са предвидили. Така например предложението “два продукта за 10 лева” е по-атрактивно от “един продукт за 5.49 лева” и гарантира, че повече потребители ще изберат да закупят пакетната оферта.

Има различни начини, по които може да предложи отстъпки на потребителите, и те имат своите различни плюсове и минуси.

Вземи 2, плати 1

Една от най-примамливите оферти, която е подходяща за изключително богато разнообразие от продукти – от хранителни стоки, до дрехи, козметика и електроника. Пример за успешна кампания от типа “вземи 2, плати 1” може да се види в промоционалната метро брошура – с над 200 продукта от всички категории, включени в кампанията, потребителите имат безкрайно богат избор.

Според маркетингови проучвания, 66% от потребителите предпочитат промоцията, при която получават два продукта на цената на един, а 93% от потребителите са се възползвали поне веднъж от такъв тип оферта. Основен фактор тук играе психологията – клиентите остават с впечатлението, че получават един безплатен продукт, което е по-атрактивно предложение от намаление с 50% например, макар че то би имало същата себестойност.

Подходяща за: 

  • Продукти, от които имате много в наличност
  • Хранителни стоки с изтичащ срок на годност
  • Продукти, които се купуват в по-големи количества

XXL размер

Предлагането на продукти в по-големи разфасовки на по-ниска цена, отколкото ако се закупят в стандартното количество, е добра практика, особено когато става въпрос за хранителни продукти, домашни потреби и други стоки за бита.

По този начин марките освобождават по-голямо количество от продукта, като същевременно имат по-малко разходи за опаковка, транспорт и логистика. Потребителите, от своя страна, спестяват при покупка и се възползват от по-голямо количество на по-ниска цена.

Подходяща за: 

  • Продукти, които се използват често в ежедневието
  • Намаляване на разходите по опаковане и транспорт

% отстъпка от цената на втори продукт

Подобно на “Вземи 2, плати 1”, и този тип кампания цели да накара потребители да купят повече бройки. Популярно предложение е вторият продукт да е на половин цена, като този тип промоция може да се използва както за по-евтини и бързооборотни стоки, така и за по-скъпи продукти.

Освен два еднакви продукти, в този тип промоция могат да се включват и различни продукти, които се допълват взаимно – например 50% отстъпка от цената на балсам при закупуване на шампоан от същата марка, или безалкохолно на половин цена при покупката на алкохолна напитка.

Подходяща за:

  • Продукти, от които имате много в наличност
  • Продукти, които се продават в комплект или са сходни по тип

Разбира се, стандартните промоции – намаление за определен % отстъпка или ваучер за дадена сума пари, също са ефективни и лесни за приложение. Но ако искате да увеличите продажбите – особено ако имате повече стока на склад, тези три вида промоции са доказано работещ начин да привлечете повече покупки. Същевременно, може да се възползвате и допълнително намалени разходи в областта на транспорт, логистика и пакетаж, които да инвестирате в друга, по-належаща област от бизнеса си.

Платена публикация

агенция за подбор на персонал
зарядни станции за електромобили