Росен Даскалов прекратява състезателната си кариера

1

Решението му е взето окончателно след ужасяващата катастрофа на австрийската писта Ред Бул Ринг в кръг от Европейските серии на GT 4, когато българинът се сблъска с немския пилот Йорг Вийбан.
Това е най-тежката катастрофа в професионалната кариера на Росен Даскалов. Тя стана на метри от финала, когато българинът и немският пилот спореха за третото място. „Последните две обиколки видях, че Йорг ме застига и реших, че трябва на всяка цена да си задържа позицията. Минавайки през неразрешената част на последния завой на пистата за движение, т.е. зоната за сигурност за движение, той удължаваше си пътя към завоя, но влизаше с много по-голяма скорост. Всъщност през цялото време го наблюдавах на огледалата, бяхме на 30-40 метра разстояние. С това преминаване през зоната за сигурност той успя да ми скъси тази дистанция, тази секунда и половина време, и да влезе с метър и половина по-напред в началото на старт-финала. Естествено моят автомобил ускорява по-бързо, защото аз през цялото време карах пред него и с тези спирачки успявах да го задържа на позиция. Аз знаех, че при едно правилно ускорение щях да си възвърна този метър, дори и да не го бях възвърнал щеше да е честна борба и да се види реално кой всъщност ще победи. Затова единствената ми цел, която беше, да задържа автомобила максимално вляво на пистата. По никакъв начин не съм му пречил на него, защото той имаше 20 метра широчина, която можеше да използва“, разказва Даскалов.
Той бил изумен, като Йорг Вийбан започва да го притиска към зоната за сигурност. Даскалов споделя, че е можел да намали и да му направи път, но все пак са на състезание и всеки се бори за класиране. „Не повярвах в момента, в който той продължи да ме притиска и ме удари. Удряйки ме, той всъщност не прецени, че всъщност рискува не само моя живот, но и своя също. Завъртя се пред мен, двамата заедно се ударихме в границата на оградните съоръжения и предполагам всички са видели това, което се случи“, коментира пилотът.
Даскалов обясни, че не е губил съзнание нито за секунда, но вследствие на удара има натъртвания, охлузвания, изкълчен пръст и леко сътресение на мозъка. Той обаче е категоричен, че отборът ще си търси правата и ще се иска разследване на инцидента. „За мен това беше една неспортсменска постъпка от страна на един от водещите пилоти в този шампионат, с дългогодишен опит. Ние ще се борим да си получим обратно третата позиция, пуснали сме официален протест до ФИА и ДжиТи 4. Защото ако не го направим, това означава, че се съгласяваме със статуквото, което е в момента“, обясни Даскалов.
Благодарение на здравия си автомобил, пилотът не е пострадал тежко. „Успяхме чрез този удар да покажем, че нашият автомобил е много здрав. Той е проектиран в най-голямата агенция за сигурност в Англия и е тестван там“, коментира Даскалов. Голямото му желание е автомобилът да се произвежда изцяло в България, но засега законодателството у нас не го позволява.
Катастрофата е затвърдила решението на Росен Даскалов да приключи със състезанията. „Взех решение и това беше последното ми професионално състезание в кариерата. Естествено ще продължа да си правя тестове за проби на автомобила, за да разберем къде се намираме. Аз съм много по-полезен в бокса“, казва българският пилот.

агенция за подбор на персонал
зарядни станции за електромобили

1 коментар

  1. По какъв начин нашето законодателство не позволява производството на автомобила в България?

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Въведете коментар!
Въведете своето име тук