„Комбинирания“ вариант за трасе на АМ „Русе – Велико Търново“ най-допада на русенци

Автор:
1 Дек. , 2017   Video

Това стана ясно по време на общественото обсъждане на доклада за Оценка на въздействието върху околната среда на инвестиционното предложение за автомагистралата. В обсъждането взеха участие председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Дончо Атанасов, кметът на Русе Пламен Стоилов, експерти, участвали в неговото изработване, много граждани на Русе.

Както ТВН вече писа, на територията на област Русе трасето на бъдещата магистрала започва в района между бившия КТМ, където се предвижда да бъде и Дунав мост 3, пресича пътя Русе – Силистра, Русе – Червена вода и Русе – Варна, минава над река Русенски Лом в района между селата Басарбово и Иваново, пресича сега съществуващия път Русе – Бяла, след което продължава между селата Екзарх Йосиф и Обретеник. Югоизточно от с. Белцов пресича р. Янтра, след което в южна посока пресича пътя Плевен – Бяла. Магистралата ще бъде основна връзка, свързваща втория мост над река Дунав при Русе с гр. Велико Търново, с пътя София – Велико Търново – Варна, пътя София – Плевен – Русе и бъдещия участък от АМ „Хемус“.

Съществени промени в околната среда в резултат на изграждането на магистралата няма да настъпят, категорични са експертите, изготвили доклада по ОВОС. Няма да бъдат засегнати и археологични обекти, попадащи в района на трасето. Сериозни последици вероятно ще има върху броя на язовците и поровете, чиято смъртност значително ще се повиши в резултат на „нерегламентирано пресичане“ на трасето.

Maгиcтpaлaтa „Pyce – Beлиĸo Tъpнoвo“ мoжe дa e гoтoвa дo 2021 – 2022 гoдинa, каза в отговор на въпрос инж. Дoнчo Aтaнacoв. Най-големите проблеми, които могат да доведат до забавяне, вероятно ще бъдат свързани с отчуждителните процедури, коментира шефът на АПИ. Очакванията са през м. януари 2018 г. да има решение на Висшия експертен съвет към МОСВ, след евентуалните обжалвания до края на годината да стартират тръжните процедури.

Πo дyмитe мy ce oчaĸвa цeнaтa зa изгpaждaнeтo нa мaгиcтpaлaтa дa бъдe между 1,6 и 2 млpд. лв. Aтaнacoв каза още, чe ce нaдявa cpeдcтвaтa дa бъдaт cъбpaни с въвeждaнeтo нa TOЛ cиcтeмaтa зa тaĸcyвaнe нa тeжĸoтoвapнитe aвтoмoбили. Очакванията са при изграждането на магистралата да се разкрият около 2000 нови работни места.



Comments are closed.