За опасен мост по международния път В. Търново – Русе алармираха граждани на старопрестолния град.
Съоръжението се намира в старата столица, сериозно е нарушена носещата му армировка. Според проектанта инж. Светозар Стоянов, който по молба на екипа направи оглед на място, проблемът е тръгнал от водосточните тръби, които преди 40 години не са изграждани до земята, каквито са съвременните изисквания. Това създава реална предпоставка за усложнения по носещата конструкция на моста.
„Мостът е проектиран преди 40 години. Тогава бетоновото покритие на армировката е било 2,5 см. Сега по новите еврокодове бетоновото покритие трябва да е минимум 5 см. И под въздействието на атмосферните условия: вятър, дъжд, заледявания – бетонът се е олющил с течение на годините и армировката се е подала. Опасно е, защото, ако се скъса армировката, се нарушава и носещата способност на конструкцията. Това може да доведе до деформации и в горното строене, съответно в пътната плоча и асфалтовата настилка. С течение на годините, ако не се вземат никакви предпазни мерки, може да деформира и конструкцията и да излезе от експлоатационно състояние. По новите изисквания водосточните тръби трябва да се смъкнат до нивото на терена. Да не стърчат така, защото това спомага за заледяване през зимата на носещата конструкция“, поясни инж. Стоянов. Той е категоричен, че трябва да се извърши спешен ремонт, който да отговаря на новите изисквания и да се установи колко е реалната товароносимост на съоръжението.
„Всичко това крие риск за живота на преминаващите“, смята инж. Стоянов. Той не се ангажира с конкретна цифра колко би струвал ремонтът, но по всяка вероятност сумата ще бъде между 50 и 100 хиляди лв. Според наблюденията на инженера, повечето подобни съоръжения в района не са в добро състояние.