Нов вариант на магистралата Русе – Велико Търново е внесен в Агенция „Пътна инфраструктура“, съобщава търновският в. „Борба“.
Според изданието проектът, дело на инж. Румен Марков, предлага ново, по-късо и по-евтино трасе в сравнение с вече познатите. Разработката ще бъде приложена към материалите по делото, с което се оспорва оценката за въздействие върху околната среда на сегашния вариант на аутобана. Инж. Марков ще представи разработката си на пресконференция в старопрестолния град в четвъртък, 25 октомври.
По проекта на инж. Марков магистралата ще бъде с 20 км. по-къса от оспорвания в съда проект и само от икономия на гориво пътуващите ще пестят над 8 млн. литра.
Проектираното от инж. Марков трасе, което носи името магистрала „Дунав – Марица“ дублира одобрения от АПИ проект в участъка от брега на Дунав до с. Иваново и гр. Две могили. След това се отклонява югоизточно от Бяла и стига до пътен възел в Каранци, след което се пресича с АМ „Хемус“. Предвидени са още няколко пътни възела за връзка с Поликраище, Горна и Долна Оряховица, Дебелец и Килифарево.
Трасето минава край железничарския град и излиза на запад от комплекса „Прити“, стигайки в подножието на Арбанаси, за да влезе в тунел с дължина 2,3 км и да излезе край Присово, за да направи връзка с Дебелец и Килифарево. Проектът предвижда и много по-малко мостове и виадукти за разлика от наложения от агенцията вариант. Общата дължина на тези съоръжения от Русе до старата столица ще е едва 2,8 км. Основната част от тях ще са на територията на Горнооряховска и Великотърновска общини.
Дали Агенция пътна инфраструктура ще се съобрази с мнението на бизнеса и обществеността, и ще промени трасето на бъдещия аутобан ще покаже близкото бъдеще.
Както ТВН вече съобщи, делото във Върховния административен съд е насрочено за 31 октомври.