Южна Корея разработва система, която ще следи разговорите за потенциални опити за измама. Комисията по финансов надзор на Южна Корея отчита 73.7% ръст на телефонните измами в страната само през първата половина на тази година. Това е коствало на измамените 159 млн. долара. Затова страната търси решение на проблема именно чрез дигиталните разработки, съобщава ZDNet.
Комисията работи заедно със SK Telecom и ще предостави данните, които има за случаите на злоупотреба, а компанията ще ги използва, за да обучи изкуствен интелект, който да анализира телефонните разговори в целия им контекст и да следи за определени индикатори. Когато ги засече, допълнителен глас ще предупреждава получателя на обаждането, че може да е мишена на измама и да повиши вниманието си.
Първата версия на услугата ще тръгне още през следващата година и ще е допълнение към сега използваните методи за филтриране на базата на ключови думи.