Електромобилите ще се зареждат за 3 минути

0
Електромобилите ще се зареждат за 3 минути

Компании от цял свят се надпреварват в разработването на по-съвършени батерии и по-бързи зарядни станции. За целта водещи германски компании като BMW, Porsche и Siemens обединиха сили със специалистите в областта на зареждането Allego и Phoenix Contact E-Mobility и създадоха супербърза зарядна станция с мощност 450 киловата, която се нуждае само от 3 минути, за да осигури на електромобила пробег от 100 км. Времето, необходимо за пълно зареждане е 15 минути. Тя превъзхожда дори суперзарядните станции на Tesla, тъй като е 4 пъти по-мощна и зарежда 2 пъти по-бързо.

Станцията се намира в германската провинция Бавария и може да се използва напълно безплатно от всякакви електромобили, съобщават от BMW. Експертите също приветстват технологията, определяйки я като значително по-добра от съществуващите в момента.

За да е успешна технологичната разработка обаче, от ключово значение е да се създадат автомобили, които могат да се справят с увеличената мощност, защото въпреки очевидните си предимства, зарядната станция осигурява повече енергия, отколкото текущите модели могат да поемат.

BMW и Porsche разработват специални автомобили за тестовете. За да издържат на мощния заряд, те използват специална охладителна система на Porsche, която поддържа постоянна температура в батерийните клетки, а кабелите за зареждане също се охлаждат. Siemens пък осигурява по-високо електрическо напрежение, за да тества границите на силовото напрежение.

Но супер бързото зареждане идва и с други недостатъци. „Ако зареждате батерията много бързо, тя е по-малко ефективна, което всъщност я поврежда“, предупреждава Кийт Пулен, професор по енергийни системи в Университета в Лондон.

Така на този етап се оказва, че технологията може да бъде полезна при спешни случаи, но честото й използване би довело до бързо износване на батерията. Супербързите зарядни станции използват огромно количество енергия, което от своя страна създава проблем на инженерите. Например станция с 20 места за зареждане ще използва около 6 мегавата електричество – същото количество като малък град.

„Тази енергия трябва да дойде от някъде и тя трябва да дойде от мрежата. Няма да успеете да го направите, защото първо са нужни големи промени“, казва професор Пулен.

агенция за подбор на персонал
Изработка на сайтове, СЕО оптимизация, реклами в интернет
зарядни станции за електромобили