Ученици построиха заслон от макети на мамутски кости по време на занимание в русенския Екомузей с аквариум.
Въодушевени и силно впечатлени от поставената им задача, децата от училище „Йордан Йовков“ много бързо успяха да се ориентират по какъв начин да подредят макетите на различните кости, така че да оформят конструкцията на праисторическа колиба. След като изградиха своя заслон, момчетата и момичетата трябваше да го подсилят и заздравят с допълнителни елементи и да го покрият с платнище, наподобяващо животинска кожа. Построената колиба успя да побере всички второкласници, участвали в уъркшопа, което предизвика много вълнения, смях и радостни възгласи в музея.
Макетите на мамутски кости, необходими за построяването на колибата, са изработени от реставратора на русенския музей Даниел Кънчев. Помощ на децата в осъществяването на отделните дейности оказаха музейните педагози Виктория Друмева и Магдалена Трифонова.
Строежът на праисторически заслон е само една от дейностите, заложени в образователен модул „Зима“ – част от проект „Културна екосистема. Човек и природа – музейни образователни модули“, който се реализира от Регионален исторически музей – Русе с подкрепата на Министерството на културата. Модулът разгръща темата за „Ледената епоха“ и изчезналите животински видове. В залите на музея децата видяха експонираните кости на мамут и мастодонт, разбраха кога са живели тези видове, как са съжителствали с хората и защо са изчезнали. Момчетата и момичетата имаха възможност също да се докоснат до фигури на мамут и мастодонт. В края на занятието малките посетители на музея си направиха магнити на мамути от филц.
Освен модул „Зима“ в рамките на проекта са разработени още три обучителни модула, които оформят годишен цикъл от събития, обхващащи четирите сезона от годината.– „Пролет“, посветен на Международния ден на птиците, „Лято“, с фокус върху рибите и Деня на река Дунав и „Есен“, чийто акцент попада върху Международната нощ на прилепите. Паралелно с провеждането на заложените дейности, ще бъде издадено и учебно помагало, в което са описани разработените вече образователни модули. Така те ще се използват и в следващи музейни занятия, което гарантира устойчивост на разработената концепция и създаване на активна музейна публика.
Проектът „Културна екосистема. Човек и природа – музейни образователни модули“ има за цел получаване на знания у подрастващите по указаните теми и провокиране траен интерес към природните дадености, както и разбиране на взаимовръзката Човек-Природа. Практическите занимания, сензорните елементи, адаптираните беседи и досегът с експонатите, създават условия за адекватно възприемане, осмисляне и интерпретиране на наследството, предизвиква интереса и любопитството на децата.
Проектът „Културна екосистема. Музейни образователни модули“ на русенския музей ще има изнесени занимания в Историческите музеи в Свищов и Тутракан.