С 10 дни се удължава срока, в който битовите абонати могат да заплатят сметките си за електроенергия с падеж след 13 март 2020 г ., съобщиха от ЕнергоПРО.
Мярката цели избягването на масово струпване на хора в едно помещение, каквито са и клиентските центрове, където компанията приема плащания от голяма част от своите клиенти. Съгласно нормативните изисквания в момента периодът за плащане на сметки за електроенергия след отчета на средствата за търговско измерване е 10 дни. Сега този период ще бъде удвоен. Информация за промяната ще бъда включена и във всички фактури за потребление на битовите клиенти.
ЕнергоПРО апелира към всички битови клиенти, които имат възможност да платят в обичайния срок да го направят. С отговорното си поведение те ще подпомогнат да бъдат избегнати финансови затруднения по веригата за разплащане от производителите, през преносните оператори и доставчиците на електроенергия. Това е и жест на отговорност и солидарност с усилията на всички енергийни дружества в страната да запазят стабилна, сигурна и непрекъсната доставката на електроенергия до всички потребители .
ЕнергоПРО напомня на клиентите, че има редица безкасови начини за плащане на месечните сметки за консумирана електроенергия – по банков път чрез директен дебит, банкомат или с платежно нареждане; по Интернет чрез електронно банкиране през сайта на обслужващата банка или през системата за електронно плащане еРау.bg. В случай че клиент има затруднение да погаси дължимата сума за електроенергия, компанията предлага варианти за разсрочване според индивидуалния случай.
За клиентите, които нямат възможност да ползват алтернативните начини за плащане, ЕнергоПРО напомня, че всички центрове за обслужване на компанията работят с намалено работно време от 8 до 14 часа с обедна почивка от 12 до 12.30 ч. за дезинфекция. Посещението в клиентските центрове става при нова организация, като в помещението се допускат само толкова клиенти, колкото са работещите гишета, а останалите следва да изчакват своя ред извън клиентския център.
ЕнергоПРО призовава своите клиенти да посещават обществени места, каквито са клиентските центрове на компанията, само при крайна необходимост, както и да използват другите канали за комуникация, като телефон и имейл, информация за които е налична в секция контакти в сайта на дружеството.