Превозвачите настояват да заплащат винетни такси, вместо всеки ден да се сблъскват с грешки в ТОЛ системата и да плащат глоби. Дори предложиха винетките да са по-скъпи, но да се движат спокойно. Готвят се на 15 юли отново да излязат на протест.
Някои от собствениците вече отказват да плащат наложените им глобъ, тъй като ги смятат за неправомерни.
„Тази система е счупена и не работи, а само събира глоби. Ежедневно се занимаваме със следене на тези неизправности, което не е наша работа. И плащаме всеки ден глоби по 750 лв., което си е жив рекет за българските превозвачи“, обяснява Мариета Иванова – управител на транспортна фирма.
Една от основните грешки в тол системата е, че тя не отчита правилно маршрутните карти и бордовите устройства.
От Агенция пътна инфраструктура заявиха, че няма технически проблем в системата, а има частни случаи при които конкретно бордово устройство дефектира или шофьорът отбелязва грешна информация.
„Те казват „Да, системата не работи”, но казват това по един или по 2 конкретни случая. И изключенията се опитват да ги представят като тенденция, но това обективно казвам – не е така, следим системата всеки ден“, коментира проф. Олег Асенов – член на УС на АПИ.
Той обясни, че има около 700 различни типове жалби. От тях само 9 са свързани с нещо, което не е работило на бордовото устройство. Всички останали са случаи като грешен маршрут, грешен брой оси, изключване на бордовото устройствово.