Пиар специалистът Любомир Аламанов коментира под формата на 21 въпроса презентацията, която вицепремиерът Томислав Тончев напправи в петък вечер по някои телевизии на Плана за възстановяване на страната, след Ковид кризата.
Ето дословно какво пише Аламанов, в личния си профил във Фейсбук:
„Вицепремиерът Дончев направи нещо като рекламна презентация на Плана за възстановяване. Т.е. как ще похарчат 12 милиарда евро. Имат ли право политици, които тежко са се провалили, да планират бъдещето ни?
Остават някои въпроси:
1. Имат ли право политици, които тежко са се провалили с липса на реформи за последните 10 години, да планират бъдещето ни?
2. Не трябва ли първо да се направи отчет на последните години, точна разбивка на похарчените средства, поемане на вината за неслучилите се реформи и чак тогава да се иска мандат за бъдеще време?
3. Ако държавата е „счупена и трябва нова конституция“, как тези, които са управлявали досега искат да планират бъдещето ни?
4. Може ли нереформирана администрация да харчи пари по нов начин?
5. Защо не е планирана административна реформа? Защо не е планирано драстично намаление на администрацията? Електронно управление със същия огромен брой чиновници е безмислено.
6. Защо сега се прави тази презентация, на финален етап? Нормално е публична дискусия за бъдещите приоритети да се прави на първоначална фаза със заинтересованите страни.
7. Защо държавата да „модернизира“ индустрията? Защо просто не оставите бизнеса да си работи?
8. Защо просто не направят данъчни облекчения?
9. Защо не се намалява административната тежест?
10. Защо не се маха данък уикенд?
11. Как променени класни стаи ще работят без променени учители, ученици, родители?
12. Защо приоритет се дава на машините, а не на хората?
13. Какво стана с милиардите, похарчени през последните 11 години за електронно управление?
14. Кой ще гарантира как се „харчат“ парите?
15. Кой ще гарантира, че няма да има „раздаване“ без обществени поръчки, както досега?
16. Кой ще гарантира честно разследване на злоупотребите, ако прокуратурата отказва да образува проверки?
17. Защо ще се наливат нови пари в държавните железници, които са огромна черна дупка от корупция и безхаберие?
18. Защо държавата иска да „слага мрежи“, а просто не компаниите да го направят? Ако чакахме на държавата да направи GSM-свързаност, щяхме още да сме на ниво смс-и.
19. Защо канализацията се представя като част от „модерна“ България? Не трябва ли да е „основна“, „нормална“? Защо в 2020 г. все още говорим за канализация като за модернизиция?
20. Поредни 200 милиона за електронна идентификация, а какво стана с отговорност за предишните напразно похарчени средства?
21. Защо комуникациите не са споменати? Защо няма информационни кампании? Защо всичко е концентрирано в „хардуера“, а не в хората? Хората са най-важното!
Като цяло остава усещането, че трябва едни пари да се „усвоят“. Знаем крайният ефект, виждаме го в момента.
Презентацията е направена като за хора с амнезия. Все едно последните 11 години не са се случили. Все едно не са похарчени милиарди от същите управляващи по същите теми. Тотална липса на отговорност. А част от тези нови милиарди са заеми.
Които всички ние трябва да връщаме.
Идват избори. Мислете. И гласувайте!
Пиар-експертът Любомир Аламанов, Фейсбук
Снимка: БГНЕС
*Любомир Аламанов работи в сферата на комуникациите повече от 20 години. Проектите и кампаниите, в които е участвал, са спечелили повече от 100 български и международни награди. През 2016 г. е посочен за един от най-влиятелните комуникационни специалисти в сферата на Community Relations, а една от най-авторитетните световни медии за комуникации PR News го включи в своя ежегоден списък с професионалисти-иноватори, допринесли изключително за развитието на ПР професията – 50 Game-Changers of PR for 2017. През 2018 г. The Holmes Report го посочи в престижния списък Innovator 25 EMEA 2018. През същата година най-голямата световна организация на ПР-агенции и национални асоциации International Communications Consultancy Organization (ICCO) го класира на второ място за PR Leader за целия свят в престижните Global Awards 2018.
В момента Любомир Аламанов е управляващ партньор в агенция за класически и иновативни комуникационни услуги.