Близо 390 са подадените до този момент заявления за покупка на общинско жилище, съобщават от общинската администрация в Русе.
Четиримесечният срок за подаването им стартира на 15 октомври 2021 г. и ще продължи до 15 февруари 2022. Броят на жилищата, определени за продажба с решение на Общинския съвет, е 48 или 3% от общия фонд. Получените средства ще бъдат използвани основно за ремонт на останалите общински жилища.
С оглед многократно надвишаващия брой на подадените заявления, Общината информира заявителите, че ще бъде изготвена класация според критериите, приети в Наредбата, които включват:
- срокът на обитаване на общинското жилище от заявителя, при който ще се получава 1 точка за всеки 5 завършени години;
- възрастта на жилището – 1 точка за година;
- видът на конструкцията – 3 точки за панелно жилище, 1 т. за ЕПК и 2 т. за тухлено.
За прилагането на горепосочените критерии, както и за всички други условия, разписани в Наредбата, ще следи комисията за разглеждане на заявленията.
Продажните цени на жилищата ще бъдат определени от Общинския съвет и няма да са по-ниски от пазарните им оценки. При ценообразуването няма да се взимат предвид направени подобрения в жилището, тъй като в договорите за наем на общинско жилище се предвижда ремонт, който наемателят евентуално ще извърши за своя сметка.
При одобрение на подадено заявление и след издадена заповед на кмета на Община Русе, купувачът трябва да заплати в тримесечен срок от влизането й в сила цената, дължимите данъци и такси. Неплащането им в посочения срок ще се счита за отказ от страна на лицето за закупуване на жилищния имот.