Пътниците на корабчето за разходки по река Дунав „Русчук“ не са били инструктирани от екипажа за начините за поставяне на индивидуалните спасителни средства, местата за съхранението им, основните моменти от плановете и разписанията при повреда, пожар, човек зад борда и евакуация
Това са констатирали от „Морска администрация” в Русе във връзка с инцидента на 2 юни, когато при маневра за акостиране „Русчук“ се блъсна се в друг кораб.
ИА „Морска администрация” ще предложи на корабособственика да реализира мултимедийно представяне за пътниците на индивидуалните спасителни средства, на основните моменти от плановете и разписанията при повреда, пожар, човек зад борда и евакуация, въпреки че има табла, на които това е указано.
Освен това Агенцията ще препоръча на корабособственика монтаж на втора независима хидравлична рулева система за управление на кораб „Русчук“, въпреки съществуващата резервна система с механичен привод и въпреки, че според изискванията на европейския стандарт, тази система ще бъде задължителна след 1 януари 2026 година. Предвид това, че се превозват пътници, особеностите на района на плаване и начините за управление на кораба, ИА „Морска администрация” ще препоръча в окомплектовката с екипаж на м/к „Русчук“ да се включи второ лице с правоспособност моряк или палубен моряк.
Капитанът на кораба адекватно е подредил приоритета на действията си, като първо е наредил на намиращия се на носа моряк отдаване на котва и веднага след това подаване на въже към понтона, за да предотврати дрейфа на кораба, се казва още в становишето.