Частните ж.п.-превозвачи: Плащаме 12 пъти повече от колегите в Германия

0

Готвеното от Националната компания „Железопътна инфраструктура“ драстично увеличение на таксите за достъп по железопътната инфраструктура в страната ще доведе до фалит на железопътните превозвачи.

Това заявиха от Асоциацията на превозвачите в жп превоза на пресконференция в Националния пресклуб на БТА. В подкрепа на думите си от там посочиха, че за влак, който е 1000 тона за трасето от Драгоман до Капъкуле се заплащат такси в размер на 8 евро за километър, докато в Германия за влак от 4 000 тона (четири пъти по-голям влак) се заплаща 3 евро на километър.

„Ние плащаме 12 пъти повече от превозвачите в Германия. Но не наблюдаваме да се инвестира 12 пъти повече в железопътната инфраструктура“, каза Пенко Несторов, председател на Асоциацията. Той бе категоричен, че този подход на определяне на таксите дискриминира българските превозвачи и ги прави неконкурентни на пазара.

„От години алармираме Министерството на транспорта,  Изпълнителна агенция “Железопътна администрация“ и  НКЖИ за това, че моделът за формиране на таксите не отговаря на задължителните изисквания, които са въведени в единното железопътно пространство в ЕС. Тези правила изискват таксите да се формират на база преки разходи на НКЖИ, т.е. тези които зависят от експлоатацията на релсовия път. Продължава порочната практика на НКЖИ да формира таксите си на база на постоянните си разходи, което изрично е забранено от законодателството“, обясни Несторов. В Регламент 2015/909 изрично са посочени кои разходи са преки и кои не.  Така НКЖИ получава такси, които имат многократно завишена стойност от действителните, които трябва да се плащат“, каза още Несторов.

агенция за подбор на персонал
Изработка на сайтове, СЕО оптимизация, реклами в интернет
зарядни станции за електромобили

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Въведете коментар!
Въведете своето име тук