57 деца се върнаха в училище в Русенско

0
900 деца от Русе

57 деца и ученици са върнати в образователната система в Русенско от началото на учебната година.

Това стана ясно от проведена среща на Областния координационен център за изпълнение на Механизма за съвместна работа на институциите по обхващане, включване и предотвратяване на отпадането от образователната система на деца и ученици в задължителна предучилищна и училищна възраст с участието на представители на всички институции, ангажирани в изпълнението на дейностите от Механизма за обхват.

Към момента в русенско работят 31 екипа с близо 400 души, като приоритетно се предприемат мерки спрямо деца и ученици, които не са записани в детска градина или в първи клас или които са посещавали училище или детска градина през предходната година, но не са записани през настоящата.

В периода от август до декември 2023 г. в детски градини и училища са записани 57 деца и ученици в задължителна предучилищна и училищна възраст, а други 13 са преместени в друга образователна институция. Извършените посещения на адрес са над 1100. Същевременно за същия период незаписаните са 44. Това означава, че за последните 7 години се наблюдава спад от близо 10 пъти по този показател, което нарежда областта на едно от челните места по обхващане и включване в образователната система на деца и ученици в задължителна предучилищна и училищна възраст. Проблем за региона обаче продължава да е миграцията на цели семейства в чужбина,  както и децата и учениците, които поради различни причини не посещават учебни заведения. Сред причините за това са най-вече липсата на ангажираност и подкрепа от страна на семейството, нисък образователен и социален статус на родителите и др., което налага да се търсят начини за предприемане на още по-ефективни действия за максимално обхващане, задържане и приобщаване в образователната система на децата и учениците от региона.

агенция за подбор на персонал
Изработка на сайтове, СЕО оптимизация, реклами в интернет
зарядни станции за електромобили

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Въведете коментар!
Въведете своето име тук