Психологията зад цветовете във вашата униформа

0

Цветовете играят важна роля в брандирането и цялостния имидж на вашия бизнес. В зависимост от вашата индустрия, цветовете могат да имат голямо подсъзнателно въздействие върху другите. Ако мислите да имате своя персонализирана униформа,  важно е да се вземе под внимание как цветовете влияят на настроението на другите.

Например, синият цвят е известен като надежден и безопасен цвят. Това създава подсъзнателния ефект, че вашият бизнес е честен и сигурен. Ето защо финансовите услуги са склонни да използват синьо. Същото важи и за уебсайтове на социални медии, като Facebook или Twitter. Синьото е безопасен цвят за използване в брандиране и униформи.

Бялото пък се свързва с чистота, поради което много професии залагат именно на него при избора си за работно облекло. Например повечето лекари избират медицински облекла в бяло, в много хотели и заведения униформите на персонала отново са в този цвят. Той също създава доверие, освен това е вечна класика.

 

Твърди се, че жълтото е най-оптимистичният цвят в спектъра. Това е топъл цвят и може да придаде на униформата приятно усещане. McDonalds използва жълтия цвят в своята марка, за да придаде този ефект. Ако вашата компания има съществуващи цветове на марката, можете да ги включите в униформата си. Понякога логото може да включва много цветове, като например логото на Google. Марката Google е чиста, умна и донякъде минималистична. За да помогнете на тези цветове да се появят, бяла тениска би била идеална за бродиране на логото. Това ще привлече вниманието към логото и следователно към цветовете.

 

Черното е липсата на цвят, но може да направи огромно впечатление на хората, когато се използва в брандиране и униформа. Черният цвят се асоциира с интелигентност, професионализъм и мощ. Черното също се разглежда като изтънчен цвят, поради което се среща често в модната индустрия. Много често фирмите избират този цвят когато става въпрос за обувките на работниците. Черните мъжки или дамски обувки са изключително често срещана част от униформата.

 

Отрицателните ефекти на цветовете

 

Страхотно е да знаете положителната емоционална реакция към цветовете, но също така е важно да се отбележи, че цветовете може да притежават и отрицателни черти, т.е. може да не са подходящи за вашия бизнес. Например черното може също да означава нещо лошо и дори смърт, което би го направило реподходящ избор на цвят за използване в здравната индустрия. По-долу сме изброили възможните отрицателни асоциации, които някои цветове могат да провокират в клиентите:

  • черен – неприятни емоции
  • червен – агресия
  • син – студенина
  • жълт – ирационалност
  • зелен – нежност
  • оранжев – разочарование
  • лилав – интровертност

 

Съвместимостта на цветовете

 

Когато създавате униформа, важно е да сте сигурни, че цветовете са съвместими и работят добре заедно. Например, ярък цвят като жълто върху бял суичър може да не се вижда и следователно няма да се откроява. Също така е важно да се уверите, че цветът на вашето лого не съвпада с цвета на дрехата, тъй като това също ще ограничи видимостта.

Като основно правило е добре да създадете контраст от светли и по-тъмни цветове, така че вашето лого да изпъква. Ако имате свои собствени цветове за брандиране, можете да включите тези цветове в униформата си, за да създадете цялостно присъствие на марката.

агенция за подбор на персонал
Изработка на сайтове, СЕО оптимизация, реклами в интернет
зарядни станции за електромобили

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Въведете коментар!
Въведете своето име тук