Предложението за увеличаване на броя на ленти на пътя Русе – Бяла е нецелесъобразно с оглед изграждането на автомагистралата „Русе – Велико Търново“,
Това каза по време на парламентарния контрол и състоянието на пътя Русе – Велико Търново и безопасността на движещите се по него регионалният министър Виолета Коритарова.
По думите й, предприетите до момента мерки са достатъчни за осигуряване безопасността на пътуващите по една от най-опасните отсечки в страната. Трайно решение на пътния травматизъм на първокласния път се очаква да има едва когато бъде построена и завършена прескъпата магистрала Русе – Велико Търново, призна министър Коритарова.
Тя добави, че в момента Агенция „Пътна инфраструктура“ работи по проектирането и изграждането на аутобана с дължина 132 км. Наличието на автомагистрала „Русе – Велико Търново“ ще намали пътнотранспортните произшествия и травматизма. Тя съобщи още, че за периода 2017-2022 г. са ремонтирани 47,5 км от пътя в 4 негови отсечки. Трасето е в много добро състояние. От началото на годината до май тази година чрез текущо поддържане е извършено машинно изкърпване на пътната настилка, почистване на облицовъчни окопи, изрязване на храсти, машинно и ръчно косене на тревни площи. Всички изпълнени ландшафтни дейности са за над 80 000 лева, каза министърът.
В участъците на кръстовища по пътя към няколко села, с цел ограничаване на скоростта, е въведена организация на движението с пътни знаци, с които се забранява изпреварването и се изисква намаляване на скоростта на движение.
Срокът за завършване на чаканата от десетилетия магистрала е 5 години, което на практика означава, че всички пътуващи по първокласния път между Русе и Бяла ще чакат доста време докато има трайно решение на катастрофите в отсечката. Не е ясно и дали сроковете ще бъдат спазени и дали цялата магистралата ще бъде достроена, тъй като преди месеци се разбра, че парите за нея не стигат.