Спектакълът „БИФЕМ“ по произведението на Людмила Петрушевская е втората премиера за сезона на ДТ „Сава Огнянов“. Премиерата е на 25 септември, от 19:00 часа в Камерна зала на театъра, а следващото представление ще бъде на 18 октомври.
Режисьор е Ростислав Георгиев, който спечели правото да постави пиеса в Националния конкурс за млад театрален режисьор през 2022 година. Същата година той завършва режисура за драматичен театър в класа на проф. Маргарита Младенова. Това е негов втори спектакъл на голяма сцена след дипломната му работа.
Сценографията и костюмите са на Антония Соколова, композитор е Пламен Мирчев – Мирона, гласът е на Милен Димитров, вокалите – на Пламена Ангелова и Венера Котларова. Мултимедия Михаил Иванов. Участват Ивана Керанова и Ясена Господинова
„През историята на двете жени, всеки би трябвало да се замисли за отношението си към най-близките си хора“, каза Ростислав Георгиев. „Може да не се гледа в частност като майка и дъщеря, а да се погледне като конфликт между две поколения, две гледни точки за живота. Те са подложени на един експеримент, дъщерята е претърпяла инцидент и единственият шанс тя да бъде спасена е като част от нея да бъде присадена към майката“, допълни режисьорът.
„Голямата тема в самата пиеса, е че всяко поколение обвинява предишното за едни и същи неща, коментира директорът на ДТ „Сава Огнянов“ Боян Иванов. „Това е малко като омагьосан кръг и се повтаря, допълни Георгиев. „Родителите обвиняват децата си за пропиляната младост. Тук майката ражда дъщеря си на много крехка възраст и жертва кариерата си на оперен артист за сметка на дъщерята, но не получава това, което очаква. Това представление има нуждата от усещането за зрител. И оперната певица и дъщеря и са поставени в ситуация да чакат публиката, където майката да разкаже тяхната забележителна история“, сподели Ростислав Георгиев.
„От страна на режисьора получих една голяма провокация, процесът беше много интересен през цялото време“, сподели Ясена Господинова. „Ивана освен страхотен партньор сме приятелки и в живота, и не беше трудно да се сработим, а като сме малък екип – това помага“, допълни Ясена.
„Работата ни беше много истинска, което за мен беше много важно. И двете роли и особено темите като дълбоко женски и проблемни са теми, които не можеш в некомфортна среда да обсъждаш и да отваряш сърцето си за тях“, разказа Ивана Керанова.