Дирекция „Български документи за самоличност“ в МВР създаде специална организация за работа в дните преди изборите, а също и в деня на вота, съобщават от МВР.
На всички, подали вече заявление за нова лична карта, ще бъде ускорено издаването й или ще бъде издадено удостоверение за изгубен, откраднат, повреден, унищожен документ за самоличност (лична карта, личен /зелен/ паспорт) или лична карта с изтекъл срок на валидност;
При невъзможност да бъде издадена нова лична карта до края на работния ден на 25 октомври, по искане на гражданите, ще бъде издавано необходимото им удостоверение, с което да гласуват.
За да бъде издадено удостоверение е необходимо всеки лично да подаде искане в Столична дирекция на вътрешните работи (СДВР), Областна дирекции на МВР (ОДМВР) или някое от районите управления до 26 октомври от 08:30 ч. до 17:00 ч. и в деня на вота 08:30 ч. до 19:00 ч.
В случай, че работното време на съответното звено БДС е различно, удостоверенията ще се издават в рамките на работното време на звеното, като задължително ще се спазва периодът в събота и неделя.
Информация за работното време на всяко звено БДС е поставена на входа на помещенията, в които се осъществява административно обслужване на граждани по линия на документи за самоличност и на интернет страницата на СДВР и ОДМВР.
От МВР уточняват, че удостоверенията, осигуряващи възможност за упражняване на правото на глас в изборите за народни представители за Народно събрание, се издават само след приемане на заявление за издаване на лична карта.
В случай на подадено и регистрирано по постоянен адрес заявление за издаване на лична карта, удостоверение може да се издаде във всяко РУ, СДВР и ОДМВР независимо от обявения постоянен и настоящ адрес.
Удостоверения за заявен постоянен и настоящ адрес се издават от общинската администрация. Документът се издава за да послужи само пред секционната избирателна комисия и е валидно за изборния ден.