Предизборната кампания не допринесе за мобилизация на електората

0

Поредната предизборна кампания не допринесе съществено за мобилизация на избирателите.

Това показват резултатите от изследване на „Екзакта рисърч груп”. В подкрепа на твърдението си те посочват декларираната избирателна активност, която възлиза на около 30%.  Все пак, от „Екзакта рисърч груп” отбелязват, че можем да очакваме реална активност в деня на вота различна от заявената в това изследване.

„Но при сегашните данни очакваният брой избиратели, които ще отидат до урните, е около 2 милиона, като изчисленията се базират на официалните избирателни списъци“, добавят експертите.

Категорично намерение да гласуват заявяват по-често избиратели на възраст над 50 г. – половината от тях. В същото време, не повече от една трета от хората на възраст под 40 г. са сигурни, че ще отидат до урните.

Висшистите, жителите на градовете областни центрове, както и живеещите в селата по-често заявяват категоричното си намерение да гласуват. Представителите на етническите общности у нас също декларират по-висока увереност, че ще гласуват, отбелязват експертите.

От агенцията коментират, че обществените нагласи са белязани от висока степен на нетолерантност към политическата ситуация в страната, както и към политиците. „Изследванията ни от последната година показаха, че все повече българи се определят като отвратени от политиката и политиците у нас, а не просто като политически апатични“, отчитат от „Екзакта рисърч груп”.

Подобни, за съжаление, са резултатите от анкетите на почти всички социологически агенции.

агенция за подбор на персонал
Изработка на сайтове, СЕО оптимизация, реклами в интернет
зарядни станции за електромобили

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Въведете коментар!
Въведете своето име тук