След като в продължение на седмици предлагаха на купувачите празнични отстъпки, сега търговците на дребно влизат в кулминацията на големите разпродажби: „Черният петък“. За някои това е повече от ден за пазаруване, превърнало се е в нещо като традиция.
Официално това е последният петък на ноември, но тази година големите намаления започват седмица по-рано и то основно в интернет. Основното нещо, за което трябва да се внимава от страна на потребителите за онлайн пазаруване е търговецът. Тоест, на кого даваме своето доверие и своите пари. Габриела Руменова – създател на онлайн платформата „Ние, потребителите“ посочва, че със 150% са се увеличили фалшивите сайтове – затова трябва да внимаваме за новосъздадени сайтове, които предлагат атрактивни стоки, които имитират познати брандове.
От Европейския потребителски център в България съветват пазаруващите в интернет да не забравят три важни неща – провери, пресметни и пази!.
„Обикновено заблудата се крие зад гръмките надписи и големите числа, защото се оказва или че една пренебрежимо малка част от стоките в съответния магазин са с точно такъв голям процент отстъпка, или че стоката не е продавана на старата цена поне 30 дни преди това намаление“, предупреждават от Комисията за защита на потребителите.