Електронната търговия в Европа бележи €958 млрд. приходи през 2024 г., прогнозата е за 12% ръст на сектора в Източна Европа

0

Европейският сектор на електронната търговия продължава своя възход, като онлайн продажбите изпреварват растежа на традиционните физически магазини. През 2024 г. приходите от електронна търговия в Европа достигнаха €958 милиарда, отбелязвайки 8% ръст спрямо предходната година (Statista).

Тенденции в електронната търговия в Европа

Въпреки икономическите предизвикателства, дигиталната търговия остава водещ двигател на пазара, благодарение на нарастващото използване на мобилни устройства, конкурентните цени и променящите се потребителски навици.

В същото време пазарът става все по-конкурентен, като бързоразвиващи се платформи като Temu и Shein нарушават статуквото с изключително ниски цени. Това предизвика загриженост сред местни търговски асоциации в Дания, Финландия и Германия относно честната конкуренция и регулаторните изисквания (Reuters). В отговор Европейският съюз затяга митническите регулации, за да гарантира справедливи пазарни практики и безопасност на потребителите.

Интересно е, че въпреки бума на онлайн пазаруването, физическите магазини също преживяват възраждане. Много брандове осъзнават стойността на комбинирането на дигитални и физически търговски стратегии, за да се конкурират по-успешно с големите онлайн платформи. Този омниканален подход се превръща в ключова стратегия за търговците, които искат да засилят пазарните си позиции.

В допълнение, мобилната търговия (m-commerce) продължава да разширява влиянието си. До края на 2024 г. мобилните транзакции се очаква да заемат значителен дял от онлайн продажбите в Западна Европа (eMarketer). Удобството на пазаруването през смартфон трансформира потребителските навици и подчертава необходимостта от оптимизирано мобилно присъствие на бизнеса.

Стратегията на бъдещето за електронните търговци в региона се крие в интеграцията на всички тези канали на местно ниво.

Нови възможности в Централна и Източна Европа

Освен ръста на установените пазари, разширяването към нови европейски региони се ускорява. Държави от Централна и Източна Европа, включително Балканския регион, отбелязват значителен ръст в сферата на електронната търговия, подкрепен от нарастващия интернет достъп и трансграничната търговия. Според Statista, онлайн продажбите в Източна Европа се очаква да нарастват с 12% през 2025 г., изпреварвайки Западна Европа. За бизнеса, който търси растеж, тези нововъзникващи пазари предлагат огромни възможности, но изискват локализирани стратегии.

В динамичната среда на електронната търговия, компаниите трябва да бъдат адаптивни и информирани, за да се възползват от новите възможности. Balkan eCommerce Summit 2025, който ще се проведе в Арена София, България, на 29-30 април, е едно от ключовите събития за електронната търговия и дигиталния маркетинг в Източна Европа, създадено за да предостави платформа за обмен и партньорства за бизнесите в региона.

„В днешната бързо променяща се среда на електронната търговия бизнесите имат нужда от бърза адаптация, солидни партньорства и интегриране на дигитални и физически канали за продажби ефективно.“, споделя Никола Илчев, утвърден експерт в сферата на електронната търговия и основател на Balkan eCommerce Summit. „Balkan eCommerce Summit 2025 е идеалното място да откриете нови възможности в бързо развиващите се пазари на Балканския регион.“

Събитието ще събере над 4 000 професионалисти в сферата на електронната търговия и дигиталния маркетинг с експо от 200+ водещи компании и презентации от глобални експерти от марки като Booking.com, Colgate-Palmolive, SiteTurners, Electronic Arts и Puma.

Със специални бизнес зони за нетуъркинг и интерактивно мобилно приложение, събитието предлага несравними възможности за изграждане на стратегически партньорства. Присъединете се към това неповторимо събитие за електронна търговия и дигитален маркетинг за да се срещнете експертите и лидерите, които градят бъдещето на електронната търговия на Балканите.

За повече информация, посетете Balkan eCommerce Summit.

агенция за подбор на персонал
Balkan eCommerce Summit
зарядни станции за електромобили

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Въведете коментар!
Въведете своето име тук