Българските свежи плодове и зеленчуци традиционно срещат добър прием от търговци, кулинари и преработватели на международни изложения, заради чудесното качество и вкус на родното производство. Но тази година страната ни има голям повод за гордост от признанието, което български домат получи в испанската столица Мадрид.
От 30 септември до 2 октомври там се проведе едно от най-големите търговски изложения за пресни плодове и зеленчуци в Южна Европа – FRUIT ATTRACTION 2025. Националното участие на България в палата 10, щанд 10А03 бе организирано от Българската асоциация на производителите на оранжерийна продукция (БАПОП), с подкрепата на Министерството на земеделието и храните и Държавен фонд „Земеделие“.
На щанда на страната ни продукцията си представиха: „ЕКОФРУТ К и К“ ЕООД, ЗП Виктор Асенов, „ГЕОСЕМСЕЛЕКТ“ ООД, ЗП Петя Нановска и „АМИТИЦА“ ООД, които впечатлиха с богата палитра от пресни продукти – чушки, краставици, ябълки, тикви, нар и истинската звезда на тазгодишното изложение – българският домат.
„Доматът, като водещ продукт за щанда ни, бе предоставен от оранжерията на наш член в гр. Сливница – ЕТ „Карбоника плюс“, с управител Радостина Петрова, разказа г-н Марин Генуров, председател на БАПОП. Това е селекция от сорта „Розова магия“ от Пазарджишкия район, кръстосана в продължение на две години с едри хибридни сортове. Резултатът е растение с отличен имунитет и високо плододаване.
“Колегите го нарекоха с усмивка „дедовия“ домат, малко на шега, защото всички са с „бабините“ продукти. Но производителите на този уникален продукт решиха да отдадат заслужена почит и уважение към традициите, с благодарност към хората зад селекцията, сред които е и Димитър Найденов – водещ сътрудник“, допълни Марин Генуров.