Това каза пред журналисти преди началото на работна срещата за представяне на данните от предпроектното проучване за изграждането на нов мост на река Дунав инж. Константин Жипонов, управител на EKJ Bulgaria Consulting Engeneering, българският партньор на румънската „TRANSPROJECT 2001”, която по договор с Министерството на регионалното развитие и публичната администрация на Румъния разработва анализа на потенциалните места за трети мост на река Дунав.
Според него, чисто инженерно и икономически, най-подходящото място и съоръжението да бъде изградено край Русе. В подкрепа на тезата си той изтъкна, че сегашният мост е част от транспортен коридор № 10, съществуваща инфраструктура, връзката с бъдещия тунел под Шипка, пряката връзка Турция през България и Румъния до пазарите на Украйна и Русия – неща, които тепърва трябва да се изграждат при другите два варианта.
Възможно е обаче политиците, които ще вземат крайното решение, да изберат социалния подход, каза инж. Жипонов – раздвижване на икономиката чрез евентуалното създаване на нови работни места, свързани с изграждането на съоръжението и последващото му обслужване. Чисто инженерно, според него, изграждането на моста не е проблем. Според него бъдещият трети мост над Дунав трябва да бъде с по две ленти във всяка посока, на височина 30-35 м. от нивото на реката. Той бе категоричен, че не може и да се мисли за разширяване на сега съществуващия мост. Веднъж, че не е запазена почти никаква техническа документация и от друга страна, че евентуалното разширение на сегашното съоръжение вероятно би струвало по-скъпо от изграждането на ново.
Окончателното решение ще бъде взето от румънската страна. Това най-вероятно ще стане на следващата среща, която ще бъде в северната ни съседка след около месец.