Това каза директорът на Агенцията за проучване и поддържане на р. Дунав в Русе кап. Павлин Цонев при представяне изпълнението на проекта „Подобряване на системите за навигация и топохидрографните измервания по река Дунав“. В българския участък на реката вече работят девет нови автоматични станции, които отчитат температура на водата, скоростта на вятъра, атмосферно налягане, видимост и др. данни. В процес на изработване и доставка са 160 бр. плаващи светещи буйове, 980 бр. несветещи брегови знаци и 20 броя светещи брегови фарове. Ще се внедри система за мониторинг на плаващите светещи буйове и брегови светещи фарове, което ще доведе до модернизиране на системата за навигация в българския участък от реката. Предвидено е закупуване на съвременен хидрографски кораб, оборудван с многолъчев ехолот. С него ще се извърши предварително заснемане на речното дъно, което ще позволи да се направи анализ на движението на наносните материали и да се предприемат своевременни превантивни действия.
Изграждането на опорна GPS геодезична мрежа по българския бряг пък ще подобри точността на измерванията. Ще се осъществи изграждане на нови 198 бр. точки с подземен център в близост до българския бряг, като дейностите трябва да приключат до 31 май 2015 г.
Крайната цел е да се изпълнят изискванията на ЕК до 2020 г. да се повиши поне с 20 % проводимостта и товаропотока по река Дунав, каза още кап. Павлин Цонев.
Това въобще не касае живота на обикновените хора!Какво ни занимават с чисто професионални проблеми и тяхното решаване?