Това става ясно от последната версия на Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020, която правителството е одобрило на подпис и официално е представило пред Европейската комисия в началото на тази седмица. В нея е записано: „Финансирането на изграждането на магистрала „Хемус“ и на тунел под „Шипка“ ще бъдат финансирани от други източници, като държавния бюджет и/или международни финансови институции“ (б.р. – заеми).
Най-много пари – по 673 млн.евро (европейско и национално финансиране) ще бъдат изразходвани основно за строителство на ЛОТ 3 от магистрала „Струма“ и изграждане на модерна жп-инфраструктура по направлението София-Пловдив-Бургас и въвеждане на скоростни влакове.
401 млн.евро от европейските фондове и държавния бюджет са предвидени за третия метродиаметър в София. Част от парите ще отидат за закупуване на нови метро-влакчета.
Спешното одобрение на програмата е направено с надеждата ЕК да я одобри най-късно в началото на 2015 г. Ако това не стане, финализирането на програмата от Брюксел ще се отложи за средата на следващата година.
Кабинетът на „Борисов“ се е върнал към варианта, който правителството „Орешарски“ предложи за разходване на 1,9 млрд. евро, които България има възможност да получи от европейските фондове за магистрали и железопътна инфраструктура. Служебният министър на транспорта Николина Ангелкова, която вече е министър на туризма, направи неуспешен опит да промени приоритетите, което категорично беше отхвърлено от Брюксел. Действията на Ангелкова, която лобираше за повече пари за пътища, сериозно забавиха финализирането на програмата, което можеше вече да е факт. Към сумата от 1,6 млрд. евро, които ЕС дава на България, националното съфинансиране ще е в размер на още близо 300 млн.евро.
Честито! Честито на всички русенци „антикомунисти“, които гласуваха за дървения шоп от Банкя. За шопите – светлото настояще, за нас – светлото бъдеще!
Чакане му е майката и после светло бъдеще.
И какво за пътя на ШОПИАНЦИ, грешка СТОЛИЧАНИ до морето може с евро пари да се строят магистрали и жп линии за скорост на влаковете до 160 км/ч, а за Северна България няма и един евро цент да падне за транспорт. Като почнат да шикалкавят: Ама ще се търси друго финансиране, заеми, не знам си какво и т.н. Едно е ясно единственият приоритет на тях им е да усвояват уж застрашените пари за магистрала София-Калотина; Северна тангента в София (магистрала с пет ленти за движение в посока); Трети лъч на метро, нови влакчета за същото; магистралата за Беломорието (Струма), която ще минава през 15 км тънел в планината. Но за всичко това ще има безвъзмездни пари и ще стане до 2020. В нашият регион някаква инфраструктура да е правена последните 25 години преход???
С тези 401 млн. евра е по-целесъобразно да се финансира „ХЕМУС“!!! Столичани имат трамвай,тролей и т.н.Ние от североизток да почакаме до 2054година!!!???