Комисията за защита на потребителите (КЗП) е отправила покана за среща към трите телекомуникационни дружества за изясняване на въпросите във връзка с различното таксуване на кратките текстови съобщения на кирилица и на латиница, както и с новите правила за роуминга.
Това съобщи председателят на комисията Димитър Маргаритов. Причината е, че въпреки техническите причини, свързани с криптирането на информацията на кирилица, е недопустимо в родината на тази азбука, на която днес в света пишат над 300 милиона души, българите да нямат възможност да пишат при равни условия с тези, които ползват другата азбука
Във връзка с предстоящото отпадане на роуминга се изчаква произнасяне на европейския Регулатор, като един от най-важните моменти е как ще стои въпросът с услугите без лимит.
„Трябва да има ясни правила по отношение на случаите, в които в родната си страна говорите без ограничение, но извън нея в рамките на Общността цената би се променила след достигането на определени лимити на мегабайти интернет или на период от време”, мотивира се Маргаритов. Той допълни, че не следва да се подписват нови договори. Възможно е само съгласно очакваното решение на европейския Регулатор да се допълни информация за това какви са лимитите на разговорите и на трафика на интернет, когато абонатът е в чужбина. Добавянето на допълнителни услуги и увеличаване на цените за потребителите не трябва да има.
Експертите на КЗК разработват казус с актуална промоция на телеком, каза още Маргаритов. Търговецът добавя към пакета от телевизионни канали на настоящите си абонати още един за период от три месеца, след изтичането на който те ще продължат да го получават вече срещу месечна такса от 2 лв., освен ако изрично не заявят отказ от него.
„В комуникация с търговеца настояваме той да промени условията и да бъде възприет обратният принцип – само ако желае някой да ползва, тогава би трябвало да го заяви. В противен случай е редно автоматично технически да се направи така, че абонатът да не ползва и да не плаща. Впрочем, това е още един пример, който показва колко важно е потребителите да са активни, да ни информират и по този начин заедно да предотвратяваме извършването на нарушения преди още те да са се случили”, добави Маргаритов.