Най-старото корабостроително предприятие в България – Русенската корабостроителница е обявено за продан.
Това става ясно от съобщение на сайта на частния съдебен изпълнител Иван Хаджииванов. Началната цена на предприятието, което е един от последните големи неразпродадени активи (300 дка и сгради до Дунава) на фалиралата КТБ, е 32 277 554.25 лв.
По думите на Иван Хаджииванов днес на оглед в предприятието са били представители на фирма, проявяваща интерес към неговото закупуване. Хаджииванов не уточни коя е фирмата, дали от Русе, от друг град в страната или от чужбина.
Срокът за заявяване на интерес за участие е до 5 октомври. Желаещите да купят имотите могат да се явят в канцеларията на частния съдебен изпълнител, на ул. „Г.С.Раковски“ № 13, всеки присъствен ден и час, за да прегледат книжата и участват в наддаването, като всеки наддавач посочва предложената от него цена с цифри и думи, и подават предложението си с квитанция за внесен задатък в запечатан плик.
Предложенията се подават в регистратурата на Районния съд в Русе. Валидни са наддавателните предложения, които са равни или по-високи от началната цена.
Не е изключено на първия тур да няма нито един участник, каза Иван Хаджииванов. По думите му, не е изключено участниците да изчакат провеждането на втория тур, при който съгласно нормативната уредба, стартовата продажна цена трябва да бъде занижена.
При евентуално реализиране на сделка, сумата ще влезе в КТБ, която има да получава 33 млн. лв. от предприятието и е първи поред обезпечен кредитор.
Заводът не работи, след като в началото на тази година беше запечатан от частен съдебен изпълнител с решение на съда. И преди това предприятието трудно можеше да се нарече „корабостроителница“, тъй като според запознати последният кораб от него е излязъл през 2011 г. Освен това специалисти твърдят: за корабостроене са необходими поне 3000 работници, а при затварянето на завода в него работеха 100-ина души. Според последния публикуван отчет на „Русенска корабостроителница-запад“ през 2015 г. дружеството е осъществявало дейност по производство на метални конструкции, кораборемонт, услуги по металообработка и рязане на скрап. По думите на Хаджииванов в завода е имало рязане на машини, но предприятието е възстановимо, а интерес към активите има и се правят огледи.