За това настояха част от участниците в кръглата маса по проблемите на бизнеса, която се проведе в зала „Европа“ на Доходно здание. Както „Русе нюз“ вече съобщи, в нея се включиха над 150 представители на фирми от Русе и региона, на общинската и държавната администрации, научни работници. Сред участниците бяха депутатът Светлана Ангелова, областният управител Венцислав Калчев, кметът на Общината Пламен Стоилов, проф. Сава Джонев от Софийския университет, проф. Иван Евстатиев от Център за кариерно развитие и др.
Представителите на бизнеса настояха за по-лесна и достъпна транспортна връзка между регионите Русе и Гюргево, провеждането на навременни курсове за квалификация и преквалификация на безработните в русенско, както и по-интензивно разгръщане на обучението по румънски език.
Сред основните проблеми, които те посочиха, са пазарите, липсата на качествени специалисти, липсата на мотивация у хората, кандидатстващи за определена позиция, необходимостта от развиване на предприемаческия дух у младежите, както и създаване на възможност за мобилност на работната ръка.
В рамките на дискусията стана ясно още, че за проблемите, които съпътстват и възпрепятстват нормалното развитие на бизнеса, е наложителна намесата на държавната администрация. Участници във форума настояваха за пресичане на сивата икономика и за промени в Закона за обществените поръчки, които да направят местните фирми по-конкурентноспособни на свободния пазар. Както „Русе нюз“ вече писа, стигна се даже до ескалация на напрежението и ожесточени словесни „схватки“ в залата.
Форумът имаше за цел да направи първа крачка в създаването на платформа за структурен диалог между институциите и частния сектор, която да подобри диалога и взаимодействието между бизнес и администрация и да създаде ефективен модел за активно и конструктивно сътрудничество. Затова диалогът между бизнеса и представителите на администрацията ще продължи следващия месец.
И да вземат мерки за така наречените тапи на моста.Русе е единствената граница в БГ на която се изисква талон винетка и най-интересното е,че БГ камиони трябва да плащат само в лева.Става въпрос само за тежките автомобили!