Целта е намаляване на административната тежест за гражданите. От НОИ уточняват, че желаещите да се възползват от облекчението трябва да притежават квалифициран електронен подпис или персонален идентификационен код на подателя.
Постъпилата по електронен път декларация се регистрира автоматично в електронна деловодна система в ТП на НОИ. На посочения от лицето електронен адрес се изпраща автоматично Е-mail, съдържащ информация за потвърждение или отказ (неуспешна регистрация) на декларацията, който съдържа входящия й номер /уникален регистрационен индекс/.
Ако към декларацията не са приложени документи – доказателства за настъпване на декларираните обстоятелства, а в информационната система на НОИ липсват данни за датата на настъпване на декларираните обстоятелства или наличните данни са различни от декларираните от лицето, се прилага процедурата за изпращане на уведомително писмо за представяне на необходимите доказателства.
Тъй като подаването на декларация за промяна в обстоятелствата за изплащане на ПОБ по електронен път е еднопосочен процес, т.е. заявителят на електронната услуга не очаква отговор чрез електронна деловодна система, в нея не следва да се залага срок за изпълнение/отговор.