Денят след Деня на благодарността в САЩ е получил наименованието „Черен петък“ (Black Friday).
С него се поставя началото на коледното пазаруване. На този ден обикновено се предлага сериозно намаление на цените на стоките и чувствителните към изгодата американци започват лудо пазаруване. Много работодатели отчитат интереса на своите подчинени и дават свободен ден на служителите във фирмата.
В България много от търговските вериги въведоха подобна практика, но като доста активни в това отношение са е-магазините. Експертите съветват обаче да бъдете бдителни, защото сред намаленията има и фалшиви.
Основното нещо, за което трябва да се внимава от страна на потребителите за онлайн пазаруване е търговецът. Тоест, на кого даваме своето доверие и своите пари. Това означава да намерят контактите на този търговец, когато е онлайн и да видят как биха могли да се свържат при евентуален въпрос, обясняват от Европейския потребителски център в България.
От Комисията за защита на потребителите предупреждават да се внимава с офертите за промоции и намаления, защото вместо да спестят средства, хората дори могат да бъдат натоварени с допълнителни разходи.
„Обикновено заблудата се крие зад гръмките надписи и големите числа, защото се оказва или че една пренебрежимо малка част от стоките в съответния магазин са с точно такъв голям процент отстъпка, или че стоката не е продавана на старата цена поне 30 дни преди това намаление“, предупреждават от КЗП.
От там съветват пазаруващите в интернет да не забравят три важни неща – провери, пресметни и пази!