Това съобщи изпълнителният директор на Агенцията за поддържане и проучване на река Дунав капитан Павлин Цонев. Причина, по думите му, е липсата на валежи в горния участък на реката.
Най-проблемният район за българо-румънския участък си остава Белене, където дълбочините са от порядъка на 1,90 до 2 метра. Това кара десетки съдове да изчакват, защото могат да преминават само по един. Капитаните и корабособствениците са принудени да претоварват секциите, което им създава допълнителни разходи в гориво и време, а и маневрирането е доста трудно в този район.
АППД е изпратила в района хидрографския кораб „Вит“ и кораба „Каблешков“, за да го обследват и да потърсят алтернативен път. Засега не са успели да намерят по-подходящи условия. Румънските им колеги са изявили желание да помогнат и тъй като имат нужната техника, са започнали драгиране. Целта е да се оформи алтернативен фарватер. От АППД се надяват, че няма да се стигне до рекорда от 2003 г., когато нивото спадна до минус 73 см.