Това показа справка в русенското звено на Дирекция Автомобилна администрация.
Любопитен е фактът, че според наредба на министерството на транспорта, независимо, че билетът се дава от контрольор, санкцията се налага на водача, който носи пълната отговорност за нередовен пътник. По тази причина, когато започне акция, водачите бързо се предупреждават по телефона. От друга страна, при проверка в пиков час, хората недоволстват, защото закъсняват за работа.
Билетът всъщност е застраховката на пътниците при евентуален инцидент с превозното средство. Единични са случаите, в които русенци се оплакват на горещия телефон на ДАИ за това, че не са им дали билет. В повечето случаи хората дори не си правят труда да отидат на място, за да подадат писмен сигнал и така нередностите продължават. Нещо повече, мнозина предпочитат да си дадат парите и да дадат знак на билетопродавача, че не желаят билет, коментираха от ДАИ.
Скрити камери, някой? Smartphones, някой? „Господари на ефира“, някой? …
Това е за недаването на билетчета когато направиш знак на кондуктора е вярно.
Важи за фирмите, обслужващи автобусните линии. 🙂
При тролейбусните такива дисциплината е на по-добро ниво. 🙂