ЕК орязва правата на пътниците при закъснели и отменени полети

0

Европейската комисия предлага промени в правилата за въздушния транспорт, които ще ограничат правото на обезщетение при закъснели и отменени полети. Според новите предложения пътниците ще имат право на компенсация при закъснение над 5 часа, вместо сегашните 3.

При отменен полет авиокомпаниите ще разполагат с 8 часа, за да се свържат с пътниците и да им осигурят грижа – храна, напитки и хотел. Ако това не се случи, пътуващите ще трябва сами да поемат разходите си, което според експертите може да доведе до сериозни затруднения и високи разходи.

„Кръгът от потребители, които ще получат обезщетение, ще се намали драстично“, заяви Йоана Стоянова от Асоциация „Активни потребители“. По думите ѝ повечето закъснения в момента са под пет часа, а новите прагове ощетяват значителна част от пътниците.

Пътувалият наскоро от Прага за София Борис споделя, че при закъснение от 2 часа и половина е успял да получи частично обезщетение с помощта на посредник. Според него новите правила ще създадат хаос и ще затруднят защитата на пътническите права.

От Европейския потребителски център призовават за намиране на баланс между интересите на авиокомпаниите и пътниците. Адвокатите напомнят, че при подаване на жалба са необходими резервация, бордна карта и касови бележки. Формулярът се намира на сайта на авиокомпанията, а максималният срок за отговор е два месеца.

Предстои обсъждане на предложенията в Европейския парламент и Съвета на ЕС, като потребителските организации настояват за запазване на сегашната защита за пътниците.

агенция за подбор на персонал
Balkan eCommerce Summit
зарядни станции за електромобили

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Въведете коментар!
Въведете своето име тук