Италианското правителство въведе ограничения за използването на електрически скутери и тротинетки по градските улици с цел да намали броя на произшествията и нараняванията, както и да предотврати претоварването на тротоарите. Те актуализираха италианския кодекс за движение по пътищата и обявиха, че ще отнемат шофьорските книжки на хора, засечени да използват мобилен телефон по време на шофиране, и обещаха нулева толерантност към шофирането в нетрезво състояние или под въздействието на наркотици.
Използването на електронни скутери в Италия през последните години е нараснало значително, особено чрез компаниите за отдаване под наем, които предлагат скутери в големите градове и са популярни както сред местните жители, така и сред туристите. Въпреки това, полицията съобщава за множество произшествия, като само в Рим през последните две години шестима души загинаха по време на каране със скутери. Също така, скутерите представляват проблем и за пешеходците, тъй като липсват ясни правила за тяхното паркиране.
Съгласно новите разпоредби, водачите на електрически скутери ще трябва да носят каска и да разполагат със застраховка, а самите скутери ще трябва да имат регистрационен номер. Тези мерки трябва да бъдат одобрени от парламента, за да станат закон.
Другите ограничения включват забраната за каране на скутери извън населените места, като основните магистрали, както и забрана за безразборно паркиране на тротоарите.
Министърът на транспорта, Матео Салвини, изрази необходимостта от възстановяване на реда и сподели, че тротоарите в големите градове като Милано и Рим са претъпкани и трябва да се регулират. Въпреки че електрическите скутери предлагат екологичен начин за придвижване в града, те са се сблъскали с опозиция от страна на хората, които се чувстват застрашени от тези безшумни и бързи превозни средства.
През април Париж вече гласува за забрана на електрическите скутери във френската столица. В Италия все още няма подобно предложение, въпреки че различни градове се опитват да ограничат скоростта на скутерите и да намалят броя на фирмите, които могат да ги отдават под наем.