Покана към ангажираните институции относно проблемите с трафика на тежкотоварни МПС на територията на Русе и с рехабилитацията на ВиК мрежата отправя председателят на Общинския съвет на Русе Иво Пазарджиев.
Това е алтернативният вариант за провеждане на среща в по-широк формат, каквото е и искането от страна на група общински съветници в местния парламент, вместо планираното за петък, 26 август извънредно заседание на Общинския съвет.
Срещата е планирана за утре, четвъртък, от 18 часа в зала „Европа“ на Доходното здание в Русе.
Съобщението е взето от страницата на Общински съвет и е публикувано без промени, както се практикува с всички официални съобщения на институциите и органите на властта. Само, дето трудно се разбира срещата за институциите ли е, за гражданите с тях ли е…. До последно гадах и реших да не поемам този разход, ако ще е напразен. Разнесе се дори слух, че участието на срещата ще е само с покани! Пълна мъгла! Такава, каквато е обикновено по върховете, но изглежда романтична само по планинските върхове, а не и на институциите! Сега по темата:
Исках да присъствам с надеждата, че някой ще разбие мъглата около грижите за този участък от международен път на територията на град Русе. Още миналата година реших да поискам информация по реда за достъп до обществена информация за утвърденият план за хоризонталната и вертикална маркировка в този участък, както и основанията за временните промени, заедно със сроковете им. Спря ме само това, че не разбрах логиката за съществуване на толкова агенции и съответно от коя да поискам крайната информация. Оказа се, че с проблемите на пътищата и тяхната безопасност се грижат, освен АПИ и агенции за безопасност на движението, за пътна инфраструктура, МВР – с инициативи от страна на ПП и всички те си мятат едни папки по всеки проблем и слагат в тях подписи, но на практика, по проблемното сега трасе никой не е сложил и чертичка от десетилетия!
Този път, при изграждането си никога не е бил с три ленти, както сега се ползва без маркировка „от всякакви пилот-изтребители и камикадзета“!
Всички участъци от този тип си бяха ускорителни или успокоителни ленти за включващи те се от ляво и дясно пътища или за смяна на посоката към/от промишлените зони.
Конкретният ми въпрос е (като от прост човек, който не можа да разбере срещата за кого бе организирана):
КОЙ ЕДЕОТ СИ ПОЗВОЛИ ДА ПРАВИ КОРЕКЦИИ НА ПРОЕКТА НА ПЪТЯ!?
(а решението на проблема за безопасността на участъка е 90% във връщането на плановите маркировки)