Строителството на дългоочакваната автомагистрала Русе – Велико Търново среща неочаквани трудности, свързани със спецификата на почвата в региона. Става дума за отсечката от близо 8 километра, която е част от обхода на Бяла. Тази информация бе споделена по време на Дунавския транспортен форум, който се провежда в Русенския университет „Ангел Кънчев“.
Въпреки че официалното начало на строителните дейности бе обявено през декември 2023 година, към момента не са започнали никакви реални строителни работи по трасето. По думите на инж. Ясен Ишев от Научно-техническия съюз по транспорта, проектантският екип е изправен пред сериозно предизвикателство, свързано с особеностите на почвата. За да намерят адекватно решение на този проблем, проектантите са потърсили съдействието на чуждестранни специалисти. Очаква се до края на 2024 година да бъде изготвен подробен доклад, който ще очертае възможностите за преодоляване на това геоложко предизвикателство. Експертите подчертават, че решаването на проблема с льосовата почва е от критично значение не само за спазването на сроковете, но и за осигуряването на дълготрайна стабилност и безопасност на бъдещата магистрала.
Въпреки възникналите трудности, инженер Ишев изрази увереност, че договорните срокове ще бъдат спазени.