Това е установила Комисията за защита на потребителите. Според ведомството една от веригите, опериращи в България, подвеждала купувачите с процента на намаление на цените на стоките, предлагани при различни промоции. Името на компанията обаче не се споменава.
Един от начините е, че непосредствено преди да обяви голямо намаление, търговската верига леко повишавала цената на продуктите. Това позволявало в периода на промоция да се обяви по-голям процент на отстъпка. „Преди да намали с 25% цените на продуктите в промоция, търговската верига умишлено за кратко време ги е завишавала с 2%“, съобщават от КЗП.
Друг трик, който прилагала компанията, е да изчислява процента на намалението не върху последната цена, а на база друга, по-висока стойност, по която стоката е била предлагана в миналото. Проверка на КЗП показала, че непосредствено преди промоцията определен продукт се е продавал за 7,99 лв. След това веригата обявила отстъпка от 36%, но цената била 6,99 лв., което е много по-малко намаление. Когато служителите на ведомството проверили случая, се оказало, че намалението е било изчислено при цена от 10,99 лв. Продуктът обаче се е продавал на такава стойност преди доста време.
От КЗП предупреждават потребителите да бъдат внимателни, когато пазаруват на промоция.
И защо не обявите търговската верига,която мами клиентите си? На кого служите – на народа или на чуждите търговци?
Ега ти съобщението! Какво е ползата от това, че ни лъжат, след като не се посочва кой ни мами!