Това се казва в писмен отговор на министъра на културата Вежди Рашидов до депутат по повод тревожното състояние на архитектурния шедьовър. Отговорността за създалата се ситуация носи общината в Бяла, се казва още в писмото. В депешата, подписана от Вежди Рашидов се припомня, че в последните години няколкократно е възстановявано движението по моста на леки и товарни автомобили, което вероятно е довело до допълнително влошаване на състоянието на съоръжението. Той изразява учудване от факта защо не е реализиран проект, с който община Бяла е кандидатствала през 2011 г. по приключилата вече Оперативна програма “Регионално развитие” за реконструкция на паметника на културата.
От ведомството изтъкват още, че необходимите за реставрацията и консервацията средства „многократно надвишават целевата финансова подкрепа за обекти и дейности в областта на консервацията и реставрацията на недвижимите културни ценности, която Министерството на културата предоставя. Нейният размер е 500 000 лв. годишно”.
Мостът на Кольо Фичето е построен над река Янтра през 1867 г. Дължината му е 276 м, ширината – 9,5 м, като сводовете са украсени със символни скулптури на грифон, лъв, нимфа, лебед. До каменния мост през 20 век е направена и скулптура на майстора, за да напомня за делото му.
Много е лесно да се прехвърля топката, а накрая ще изгубим изцяло културното си наследство.Доколкото този термин по някакъв начин има значение у нас.
Но за това пък социалнито министерство има пари за нови луксозни лимозини на стоиност почти 800 000лв.