В мобилното приложение за смартфони Pocket Guide, което позволява на хора от всяка точка на света да се докоснат до забележителностите на повече от 150 града в Европа, Северна и Южна Америка, Азия, Африка и Австралия, вече е включена възможността за опознаване на трансграничния регион Русе – Гюргево.
За целта всеки желаещ е необходимо да свали мобилното приложение от Интернет и след това да избере Русе или Гюргево, като ги изпише на латиница. Интерфейсът се зарежда автоматично и дава възможност да бъде стартиран велотур или произволно да бъде избран някои от нанесените обекти, като по този начин потребителят може да се запознае с историята на даден обект. Изключително предимство е, че освен снимки и текст на английски език приложението има и аудио функция, което буквално позволява на потребителите да не поглеждат екрана на мобилния си телефон, а да се отдадат изцяло на туристическата обиколка. Освен от индивидуални туристи, за които на практика е създадено мобилното приложение, то може да бъде ползвано и от групи, като за целта е необходимо да се извърши синхронизация при стартирането на аудио тура.
Веднъж изтеглено приложението може да работи и без връзка с Интернет, т.е. офлайн. Към момента то дава възможност за достъп до 19 културно-исторически обекта от двата града, като сред тях са Пантеонът на възрожденците, Катедралният храм „Св. Троица“, Паметникът на Свободата, Доходното здание, античната римска крепост „Сексагинта Приста“, Катедралата „Свети Павел от Кръста“, Регионалният исторически музей, Музеят на „Градския бит“ и др.
Идеята е по този начин забележителностите в еврорегиона Русе – Гюргево да се промотират максимално и така да се привлекат още повече туристи. Всеки желаещ може да оценява коректния тур, в случая велотура Русе – Гюргево и да даде своето становище като спомогне и за неговото обогатяване.
Достъпът до опознавателната обиколка на Русе и Гюргево е напълно безплатен, като се обмислят варианти за нейното разширяване.
Инициативата е част от предвидените дейности по международния проект „Дунавски градски бранд“ (DANube Urban Brand), чиято основна цел е изграждане на регионална мрежа посредством туризъм и образование, с оглед укрепване на дунавската културна идентичност и сплотеност.