Наближава Черният петък и рискът да бъдем излъгани със фалшиви намаления и мними оферти се увеличава.
За това предупреждават от Комисията за защита на потребителя. От там напомнят, че често традиционните есенни намаления се сливат с кампанията „Черен петък”, която пък предхожда голямата еуфория около пазаруването за Коледа и Нова година и това крие известни рискове за потребителите, тъй като винаги има и търговци, които могат да се опитат да ги измамят.
От КЗК предупреждават, че има и случаи на шумни кампании за намаление на определени стоки, за които се оказва, че са в крайно ограничени количества или въобще липсват в магазина. Използва се ефектът от това, че клиентът е отишъл в търговския обект и ще избере от ограничения асортимент.
Когато пазаруваме от кампанията „Черен петък”, не бива сляпо да се доверяваме на посочения процент отстъпка. Важно е да се информираме, както за новата цена, така и за старата, от която е извършено намалението, съветват от КЗК. Инспекторите на комисията са констатирали случаи, при които има разминаване между анонсирания процент намаление и реалния размер на отстъпката, който представлява разликата между новата и старата цена.
При покупки от интернет е препоръчително в подобни кампании да се заложи на познати електронни магазини, тъй като в такива периоди има риск от появата на мними търговци. Така ще избегнем риска да поръчаме стока, дори да заплатим за нея, а да не я получим. Когато нямаме и документ за тази „сделка”, трудно могат да ни се върнат парите, препоръчват от комисията.
Потребителите не трябва да се съгласяват и с това търговците да ограничават правото им на рекламация при дефект на закупената стока или на отказ в дадения от закона 14-дневен срок при онлайн сделки, само защото са пазарували от кампанията „Черен петък”.