НАП обяви промени в електронните услуги и плащания за периода 31 декември 2024 – 06 януари 2025 г.
В периода от 31 декември 2024 г. до 06 януари 2025 г. в Националната агенция за приходите (НАП) ще се извършват дейности, свързани с годишното приключване за 2024 г. и подготовката на системите за 2025 г. Поради това ще има ограничения в достъпа до определени електронни услуги и възможностите за плащания.
На 31 декември 2024 г. в 10:00 ч. ще бъде преустановена възможността за плащания през виртуален ПОС на НАП. Плащания с дебитни и кредитни карти на ПОС терминали в офисите на НАП ще могат да се извършват до 12:00 ч. на същия ден. От 27 декември 2024 г. ще бъде преустановено и плащането през Е-PAY в електронните услуги на НАП, като ще се приемат само банкови преводи или пощенски записи за данъчно-осигурителни вноски.
За периода 31 декември 2024 г. – 06 януари 2025 г. плащанията на здравни вноски ще могат да се извършват единствено по банков път. Здравноосигурителният статус на гражданите няма да се актуализира през този период, като възстановяването на здравни права ще бъде възможно единствено в офис на НАП, след издаване на удостоверение за непрекъснати здравно-осигурителни права.
Подаването на декларации за трудови договори и данъчни задължения ще бъде възможно, но данните ще се обработват и отразяват в системата след 06 януари 2025 г. За подаване на декларация Образец 7 и справки-декларации за ЗДДС ще се използват електронни услуги, но те ще се отразяват в системата след 06 януари 2025 г.
През периода след 14:00 ч. на 31 декември 2024 г. до 06 януари 2025 г. ще бъдат недостъпни определени услуги като подаването на заявления за регистрация и дерегистрация по ЗДДС, промени в контактна информация, издаване на документи и плащания на задължения чрез електронните канали на НАП.
По време на тези промени, гражданите могат да се информират за актуални задължения и услуги на сайта на НАП или чрез Информационния център на НАП на телефон 0700 18 700.