Най-рано след месец ще бъдат пуснати в експлоатация новите трасета на ГКПП „Дунав мост“.
Това каза пред ТВН областният управител на Област Русе Галин Григоров. По думите му, причината е, че ремонтът в района на новия терминал на „Дунав мост все още не е приключил. Очаква се работата да бъде възобновена след като времето позволи.
Според предварителните планове, така наречената тапа на „Дунав мост“ трябваше да бъде пусната още през есента. Забавянето се наложи заради допълнително решение да се свърже отводняването на района от кръговото към Свободна безмитна зона. Наложи се поставяне на нова инсталация.
„Има поети ангажименти от страна на Агенция „Пътна инфраструктура“, че изпълнителите ще довършат работата си. Това обаче няма да реши цялостно проблема с опашките от товарни автомобили и задръстванията на „Дунав мост“, каза още Галин Григоров.
При благоприятни метеорологични условия, след започване на работа фирмата има около две седмици, за да приключи изграждането. След това предстоят тестове на трасетата. Така на практика най-рано месец след възобновяване на работата новите трасета на ГКПП „Дунав мост“ ще бъдат пуснати. Те ще бъдат само за вход към България, за да се намалят опашките от чакащи камиони.
В тази връзка, по думите на Григоров, отново идва темата за изграждане на втори мост над река Дунав. Проект който вече беше заявен, че ще бъде приоритетен за българското правителство. Реализацията на идеята има подкрепа и от румънска страна.
„Самото съоръжение не е проектирано да поема такъв голям трафик, какъвто е в момента. Навремето мостът е бил добър, но в момента няма капацитет да поема този брой автомобили. Единственият вариант да бъде решен проблемът със задръстванията е да бъде изграден съвсем нов мост на Дунав при Русе и Гюргево“, е становището на областния управител.
Идеята за втори мост вече е част и в Дунавската стратегия, а работата по проектната документация трябва да започне съвсем скоро. А новият мост, който ще бъде изграден в района на Мартен, трябва да бъде началото на бъдещата магистрала между Русе и Велико Търново. Предстои изготвяне на парцеларни планове и започване на отчуждителни процедури на земята, през която ще мине трасето.