Тази година надпреварата ще бъде от 30 юни до 3 юли в Лондон. Разработката на екипа, съставен от студенти, докторанти и преподаватели от Русенския университет ще се състезава в категорията „Прототипи“ с електрическа батерия. В седмиците, които остават до надпреварата, русенските участници ще правят тестове с електромобила, за да усъвършенстват техническите му показатели.
В момента екипът се стреми максимално да оптимизира разхода на енергия, разказа ръководителят на отбора, доц. Симеон Илиев. Променена е зъбната предавка на електромобила, а самите зъбни колела са направени от полиамид. Целта е да се оптимизира работата на отделните устройства, болидът да се олекоти с няколко килограма и да се намали нивото на шум.
Нова ще бъде и кормилната уредба на машината. Кормилото ще бъде изработено на 3D-принтер, а управлението ще бъде като във Формула 1, с бутони. Русенският отбор разработва още изяло нов контролер, с който да се намали разходът на енергия и система за телеметрия, която да следи различни показатели в реално време. Промени в коланите в купето и нови по-леки батерии, ще доведат до още по-добри резултати на състезанието в Лондон, прогнозират участниците в проекта.
Тази година пилоти на болида ще бъдат две дами – Илияна Минковска и Сюзан Мехмедова, а екипът, който от месеци работи по усъвършенстването на машината включва представители на Транспортния факултет, Аграрно-индустриалния факултет и Електрофакултета – доц. Васко Добрев, доц. Симеон Илиев, д-р Георги Кадикянов, доц. Данчо Гунев, доц. Георги Христов, доц. Пламен Захариев и Цветомир Гоцов.
Русенските студенти ще участват в 31-то издание на Shell eco-marathon с подкрепата на академичното ръководство на университета, фондация „Русе-Град на свободния дух“, „Еконт Експрес“, „Хоби Кар“, „Куис Нострум“, „Витто“, „Карнес“, „Мадхаус Студио“ и „Миро Дизайн“.