Оnline урок по Русезнание в музея

0

Оnline урок – част от образователната програма „Русезнание“ проведоха днес специалистите от Регионалния исторически музей в Русе.

В заниманието се включиха ученици от трети клас на СУ „Йордан Йовков“ в Русе. Заради установеното извънредно положение в страната за ограничаване разпространението на вируса COVID19 и въвеждането на дистанционна форма на обучение, децата нямаха възможност да посетят музея и да проведат планираното занятие. По предложение на преподавателя д-р Вергилия Грънчарова, то се случи по интернет. Използвана бе платформата Zoom, посредством която се установи връзка с учениците от класа. Online урокът беше разделен на две части, всяка от които по 20 мин., съгласно изискванията на образователното министерство за съблюдаване на времето за престой на подрастващите пред електронни устройства.

Занятието на третокласниците бе свързано с промените в градското пространство на Русе след неговото Освобождение. Темата беше представена от етнографа Искра Тодорова и директора на музея проф. Николай Ненов. Заниманието обхвана ключови моменти, символи и процеси от указания период, сред които пътуването, представено чрез първата железопътна линия Русе-Варна и корабоплаването по Дунав, Княжеството и символите на държавността с разказа за княжеския дворец и сребърния поднос на княз Александър Батенберг, градските празници – честването на Светите братя Кирил и Методий, Гергьовден, Великден, традиционната русенска Търла и Карнавала, модата и промените в облеклото на гражданите, архитектурата и европейският облик на града. Децата чуха и историята на появата на всеизвестната торта „Гараш“, създадена в Русе. В основата на разказа попадна артефактът като автентично средство за онагледяване на епохата. Картички, снимки и вещи от фонда на музея визуализираха разказа за следосвобожденско Русе.

Online заниманията в реално време и комуникацията със съвременните технологични средства отразяват гъвкавостта, динамиката и промяната в мисленето и отношението на съвременния музей към неговите публики. Местата на памет все повече и все по-често полагат усилия да отговорят адекватно на очакванията на своите посетители с използването на иновативни идейни решения и нестандартни подходи в общуването, подчертават от музея.

агенция за подбор на персонал
Изработка на сайтове, СЕО оптимизация, реклами в интернет
зарядни станции за електромобили