Опити за измами през мобилни приложения във връзка преминаването на България към еврото, е регистрирала полицията в Русе, съобщиха от пресцентъра на ОДМВР в дунавския град.
По думите на комисар Александър Ковачев, заместник-директор на Областната дирекция на МВР в дунавския град и началник на отдел „Криминална полиция“,
Първият сигнал е подаден от русенец на 87 години. Той съобщил, че в периода от 10-и до 18 декември е водил кореспонденция чрез мобилно приложение с лице, представило се с женско име. В хода на разговорите мъжът бил убеден, че може да инвестира средства и да реализира печалба чрез борсова търговия. За да получи обещаните средства, на три пъти превел пари по различни банкови сметки – две на територията на България и една в чужбина, на обща стойност около шест хиляди лева. По-късно, при посещение в банков офис, мъжът е установил, че от личната му сметка липсва значителна сума в чуждестранна валута, равняваща се на приблизително 36 хил. лева. По случая е образувано досъдебно производство за измама и се разследва.
Вторият сигнал е подаден от 57-годишен мъж, също от Русе. Той е съобщил, че е получил обаждане чрез мобилно приложение от мъж, представил се за служител на финансова институция – „главен регионален мениджър“, който разговарял на английски език. Мъжът бил убеден, че се налага спешна актуализация на негов акаунт във връзка с предстоящите промени за въвеждане на еврото, като в хода на разговора е предоставил данни за достъп до сметките си. Впоследствие от тях са били извършени няколко неразрешени транзакции, в резултат на което му е причинена имотна вреда в размер на около 2420 лева. След като осъзнал, че е станал жертва на измама, мъжът прекратил комуникацията. По този случай също е образувано досъдебно производство и се разследва.
„Гражданите да бъдат много внимателни, ако получат такова обаждане, дори замаскирано, както в един от случаите са получили обаждане по Вайбър, в което е било изписано, че получават обаждане от приложението за мобилно банкиране „Револют“ и, макар и гражданинът да няма такова, те са му обяснили, че във връзка с преминаването към еврото, за да не бъдат загубени средствата му, трябва да бъдат прехвърлени към банковата сметка в друга банка и той съответно е споделил абсолютно всички данни за мобилното си банкиране плюс номера на картата си и секюрити кода, който се намира на гърба“, посъветва комисар Ковачев.





















