Участъкът Русе – Бяла и обходът на гр. Бяла, част от бъдещата магистрала до Велико Търново“, трябва да са факт до 2028 г.
Това е заявил министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков на заседание на парламентарната комисия по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление. За участъка от Бяла до Велико Търново министърът не е посочил срок.
Пред депутатите от комисията м-р Шишков е подчертал, че липсата на подробни устройствени планове, проекти и отчуждения са сериозен проблем, както за строителството на нови пътища и магистрални участъци, така и за укрепването на свлачища. В тази връзка той отбелязал, че едва в мандата на сегашното служебно правителство магистралата от Русе до Велико Търново е обявило като национален обект, а МРРБ е одобрило подробните устройствени планове за участъците Русе-Бяла и Бяла-Велико Търново.
Проектантските дейности по изграждане на тунела под Шипка ще продължат до края на 2023 г., е казал служебният министър в отговор на питане на депутати. Според министър Шишков, връзката по оста север-юг е много важна, но направеното до момента е много малко. По думите му приоритетни трябва да бъдат проектите за тунел под Петрохан и тунел под Прохода на Републиката, който да поеме основното натоварване по оста Русе- Маказа.
„За съжаление, тунелът под Шипка, както и обходният път на Габрово, са двулентови, което няма да позволи да поемат целия трафик от „Дунав мост“ в посока Кулата“, коментира арх. Шишков. По думите му изграждането на големите инфраструктурни проекти и пътни връзки ще подпомогне регионите и тяхното развитие.