Плодовете и зеленчуците поскъпват

0

Повишават се цените на плодовете и зеленчуците, показват данните на Комисията по стоковите борси и тържищата. Най-голям е ръстът при мандарините и ябълките – със съответно 8,5 на сто до 2,61 лева за килограм и с 7,4 на сто до 1,83 лева за килограм. Цената на портокалите е с 5,1% нагоре и те се търгуват по 2,10 лева за килограм, а тази на лимоните – с 2,1% до 2,22 лева за килограм. Минимално е увеличението при грейпфрутите – с 0,8% до 2,64 лева за килограм, и при бананите – с 0,2 на сто до 2,71 лева за килограм.

От зеленчуците най-голям ръст има при зелето, което единствено беше по-евтино миналата седмица. През настоящата цената му се вдига с 9,7% и се предлага по 1,45 лева за килограм. Поскъпват също зрелият кромид лук – с 6 на сто до 1,20 лева за килограм, морковите – с 5,9 на сто до 1,32 лева за килограм, картофите – с 3,8% до 1,30 лева за килограм, и зрелия чесън – с 1,5% до 6,10 лева за килограм. Надолу е цената на зелената салата – с 5,4% до 1,20 лева за брой, доматите – с 2,7 на сто до 3,42 лева за килограм, и краставиците – с 1,3 на сто до 3,57 лева за килограм.

Цената на кравето сирене се повишава с 2,4% до 11,70 лева за килограм, а на кашкавала тип „Витоша“ пада с 0,1% до 17,64 лева за килограм. Киселото мляко (3 и над 3 процента масленост) е нагоре с 5,5 на сто и се купува по 1,37 лева за кофичка от 400 гр., а прясното мляко (3 процента масленост) отстъпва с 0,7 на сто до 2,41 лева за литър. Кравето масло (пакетче от 125 грама) пада с 0,8% до 3,05 лева за брой.

Пилешкото месо поевтинява с 0,6% до 6,44 лева за килограм, а яйцата (размер М) – с 2,9% до 0,34 лева за брой на едро.

Оризът поскъпва с 0,9 на сто и достига 3,32 лева за килограм, а лещата – с 0,1 на сто и се търгува по 4,36 лева за килограм. Цената на зрелия фасул е надолу с 0,1% и е 4,38 лева за килограм. Цената на олиото скача с 2,1 на сто до 3,24 лева за литър, на брашното тип 500 – с 3,5% до 1,49 лева за килограм, а на захарта – с 1,5 на сто до 1,91 лева за килограм.

агенция за подбор на персонал
Дигитален маркетинг
зарядни станции за електромобили

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Въведете коментар!
Въведете своето име тук